O Hranaté Legendě
Filip Turek (* 15. října 1985 Praha) je český podnikatel a politik, od července 2024 poslanec Evropského parlamentu za koalici Přísahy a Motoristů sobě, influencer a bývalý automobilový závodník.
Život
Vystudoval obor užitá grafika na Střední soukromé umělecké škole designu. Po maturitě studoval obchodní a evropské právo a později na University College Prague mezinárodní a diplomatická studia.
Je svobodný, bezdětný.
Kariéra
Je sběratelem oldtimerů, především britských značek Jaguar, Aston Martin, Rolls-Royce a Bentley. Od roku 2006 je předsedou automobilového klubu příznivců vozů značky Jaguar, který založil. Kromě automobilů se věnuje i střelbě, ve své sbírce zbraní má například Desert Eagle 50AE po Ivanu Jonákovi, s nímž se po jeho propuštění přátelil.
V letech 2015–2018 se účastnil formulových závodů v kategoriích D1 až D3 a F4.
Od roku 2022 se věnuje komentování politiky, spolupracuje s internetovou televizí VOX TV, kde vystupuje v pořadu Po žních k Turkovi, a také na Xaver Live v pořadu Přísně tajné. Je příznivcem minimálního státu; vystupuje proti přijetí eura, unijní dohodě známé jako Green Deal a zákazu výroby aut se spalovacími motory.
V roce 2024 vydal autobiografii Hranatá legenda.
Ve volbách do Evropského parlamentu v červnu 2024 kandidoval z pozice nestraníka za hnutí PŘÍSAHA jako lídr kandidátky koalice „Přísaha a Motoristé“. Ve volbách získal europoslanecký mandát a celkem 152 196 preferenčních hlasů, tedy druhý nejvyšší počet mezi kandidáty.
Produkty teprve připravujeme.
Můžete se ale podívat na ostatní kategorie.
Zpět do obchodu
Jsem rodilý Pražan. Dětství a dospívání jsem prožíval na Jižňáku. Život tam mě dost formoval. Někdo by asi řekl, že jsem tenkrát byl bitkař nebo rváč. A měl by pravdu. Právo silnějšího tam platilo bezezbytku.
Máma a táta se po čase začali rozvádět. Asi každý, kdo něco takového prožil, ví, co to znamená. Hádky, střepy, věci lítaly vzduchem. Ale pro mě osobně to bylo období obrovsky svobodné, navíc prožité v tehdejších devadesátkách plných nových možností. Toho jsem využíval na maximum. Auto jsem začal řídit už jako malý, o řidičák jsem přišel dřív, než jsem ho vůbec legálně mohl mít.
Automobilismus a svět kolem něj se mi staly osudem na následující dekády. S auty jsem začal obchodovat a budoval jsem sbírku snů. Na deset let jsem pro své kamarády a rodinu prakticky přestal existovat, protože jsem tomu úplně propadnul. Neměl jsem na nic jiného čas. Anglie, Singapur, Japonsko, Afrika. Cestování po celém světě jsem měl vždy spojené s byznysem a sběratelstvím.
Díky tomu jsem se dostal do úplně jiné skupiny lidí než předtím na Jižňáku. Mezi stoleté anglické siry a mezi takzvané old money. Musel jsem si získat jejich respekt, jen svou odborností a vším, co o autech vím. Mám trochu štěstí, že mám fotografickou paměť, a tak dodneška znám skoro všechna ta čísla a specifikace nazpaměť.
Do toho jsem založil a stal se prezidentem Jaguar Klubu ČR. Když jsem byl se svou sbírkou na vrcholu, vrátil jsem se zpátky, a strhla mě jiná vášeň, motosport. Začal jsem závodit a byl jsem v tom úspěšný i ve středoevropském měřítku. Jenže to, co viděli ostatní, nebylo všechno, co jsem prožíval. Zažil jsem ztrátu v rodině. Musel jsem na riskantní operaci a změnil se mi svět. Znovu.
Mám mladší ségru, kterou jsem vždycky tak podvědomě měl nutkání ochraňovat před vším špatným. To nastalo právě v tomhle období. Ale vyšel jsem z něj znovu zocelený a silnější.
Začal jsem víc veřejně vystupovat a říkat, co si myslím. Zařadili mě do projektu 100 statečných Lucie Výborné, přišel legendární rozhovor v časopisu Týden a pak další. Můj Instagram. YouTube explodoval. Stovky podcastů a rozhovorů, vystoupení na České, na Nově i na Primě.